ေက်ာင္းဆရာ

သူမ်ားေတြ ေက်ာင္းဆရာဘ၀ကို ဘယ္လိုနားလည္သလဲေတာ့ မသိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေက်ာင္းဆရာဘ၀နဲ႔ ၇ ႏွစ္ေလာက္ အလုပ္လုပ္လာေတာ့ ေက်ာင္းဆရာေတြဘ၀ကို ေတာ္ေတာ္နားလည္လာတယ္။ တကယ္တန္းစာသင္တယ္ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္စိတ္ရွည္ရတဲ့ အလုပ္ပဲ။ အႏုပညာတစ္ရပ္လို႔ေျပာလို႔ရတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္နားလည္ထားတာကို ျပန္ရွင္းျပရတာ ေတာ္ေတာ္မလြယ္တဲ့ အလုပ္ပါ။ ေစတနာပါရင္ ပါသေလာက္ ပင္ပန္းပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က ေက်ာင္းဆရာ အမ်ားစုဟာ ေစတနာနဲ႔ ေတာ္ေတာ္အပင္ပန္းခံၾကပါတယ္။ အဒီဆရာေတြမွာ လြဲေနတာတစ္ခုက ငါဆရာပဲဆိုတဲ့ မာနပါ။ မသိရင္ မသိဘူး ၀န္မခံၾကပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ငယ္စဥ္တုန္းက programming သင္တဲ့ ဆရာတေယာက္ ကို သိခ်င္တာတစ္ခုေမးၾကည့္တယ္။ စာသင္ေနတုန္း အတန္းထဲမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ေမးတဲ့ေမးခြန္းကို ဆရာက မေျဖႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဆရာက အရင္ MSDN Help မွာ ရွာၾကည့္တယ္။ အဲဒီတုန္းက Internet မရွိေသးဘူး။ ေနာက္ဆံုးရွာ မရလုိ႔ ဆရာက ငါေတာ့မသိဘူး မင္းတို႔႐ွာၾကည့္ၾက၊ ရရင္ငါ့ကိုလည္းေျပာဦး ဆိုျပီးေျပာတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း၀င္ခံရရင္ ငယ္တဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ဆရာက ဒါေလးေတာင္မသိဘူးလားဆိုျပီး ထင္မိတယ္။ ေနာက္ၾကာလာေတာ့မွ ဆရာ့ကို ေလးစားလာတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ကသာ ဆရာက ျဖီးထဲ့လိုက္ရင္ သိမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာမွ မွ မသိေသးတာ။ ၾကာမွသိလိုက္တာက self study ကို လုပ္ခ်င္လာေအာင္ လုပ္လိုက္တာ။ ငယ္ေသးတယ္ မဟုတ္လား။ နည္းနည္းသိရင္ မ်ားမ်ားၾကြားလို႔ရတယ္။ ဆရာေတာင္ မသိတာကို သိေအာင္လုပ္ႏိုင္တယ္ဆို႔တဲ့ ၾကြားလံုးက နည္းနည္းေနာေနာမွ မဟုတ္တာ။ ဒါနဲ႔ Teach Yourself Visual Basic in 21 Days စာအုပ္တစ္အုပ္လံုး ဖတ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ စာအုပ္ဖတ္ေနတုန္းမွာ ၀င္လာတဲ့ အသိတရားက ငါဘာမွ မသိေသးပါလားဆိုတာပါပဲ။

လူတုိင္း (ေက်ာင္းဆရာေတြ) အပါအ၀င္ ဘယ္သူမွ အားလံုးကို ျပီးျပည့္စံုေအာင္ သိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကၾကီးမွာ လူေတာ္လူေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာဖို႔ ပတ္၀န္းက်င္လိုပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ထိပ္ဆံုးကပါေနတာ ဆရာေတြပါ။ ဆရာေတြရဲ႔ အမူအက်င့္၊ အေတြးအေခၚေတြဟာ ႏုနယ္တဲ့ ေက်ာင္းသားကို အမ်ားဆံုး လႊမ္းမိုးခံရပါတယ္။ ဥပမာ တခ်ိဳ႔အထက္တန္းေက်ာင္းက ဆရာ၊ဆရာမေတြ ဟာ သူတို႔ခ်င္းျပိဳင္တာ အားမရလို႔ ကေလးေတြကို အသံုးခ်ျပီး ငါ့တပည့္က နင့္တပည့္ထက္ေတာ္တယ္၊ ငါ့တတပည့္က နင့္တပည့္ထက္ ခ်မ္းသာတယ္ စသည္ျဖင့္ ျပိဳင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ဆရာမ်ိဳးေတြရဲ႔ တပည့္ေတြလည္း ဒါမ်ိဳးအျပိဳင္ အဆိုင္ အၾကြားအ၀ါေတြ တက္လာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တသက္တာ ငယ္စဥ္ကေန အခုအခ်ိန္အထိ ဆရာေကာင္း၊ သမားေကာင္း ေတြနဲ႔ပဲေတြ႔ခဲ့ရတာ။ ဥပမာ လူတစ္ေယာက္ ပံုမွန္စာေရးႏႈန္းနဲ႔ေရးလို႔ လက္ေရးလွရင္၊ အကၡရာေရးနည္းစနစ္က်ေနရင္ မူလတန္းက ဆရာ႔ေၾကာင့္လို႔ သက္မွတ္လို႔ ရပါတယ္။ ဆရာခ်ည့္ပဲေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ တပည့္ရဲ႔ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈလည္းပါ ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ အေျခခံ maths ေတာ္ေနရင္ အလယ္တန္းျပဆရာရဲ႔ ေက်းဇူးပါ။

နာနာက်င္က်င္
အျပစ္ျမင္တိုင္း
၀မ္တြင္းမသို
ဟုတ္တိုင္းဆို၍
က်ိဳးလိုစိတ္က
ဆံုမတတ္သူ
ဆရာဟူေလာ့

ဆရာအားလံုးကို သတိရလွ်က္။

Comments

  1. ဖတ္သြားတယ္ ဆရာေလး။

    ReplyDelete
  2. Unicode ေျပာင္းလိုက္ျပီလား ဆရာေလး ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ တလြဲေတြေပၚေနတယ္။ Reader မွာေတာ့ ေသခ်ာေပၚတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဘဲ တစ္ခုခုလြဲေနလား မသိ။

    ReplyDelete
  3. ဒီလိုပါကိုမ်ိဳးေအာင္။ကၽြန္ေတာ္က ျမန္မာက်ဴးပစ္မွာလည္း member ၀င္ထားေတာ့ က်ဴးပစ္ကို၀င္ရင္ font မျမင္ရလို႔ ေျပာင္းထားတာပါ။ Mozilla browser နဲ့ဆိုရင္ အဆင္ေျပေျပၾကည့္လို႔ရမွာပါ။

    ReplyDelete
  4. ဆ၇ာ လုပ္ေနလို႔လားမသိဘူး..ဒီ topic ေလးကို ၾကိဳက္တယ္..ဟုတ္တယ္ေနာ္ဆ၇ာ..တကယ္တမ္းစာသင္ရတာ..ေတာ္ေတာ္ကိုစိတ္ရွည္ရတာဘဲ..တခါတေလ ေက်ာင္းသားေတြကိုစိတ္စိုးခ်င္တယ္ဆရာရယ္. ေသေသခ်ာခ်ာအေသးစိတ္ရွင္းျပေနရဲ့သားနဲ႔ ဘာလို႔ ေတာ္ေတာ္ကိုဒူၾကတာလဲေပါ့။ အဲဒီအခ်ိဳန္မွာ ဘာကိုသြားသတိရလဲဆိုေတာ့..ဆရာ TZK ေျပာဖူးတဲ့စကားေလးကို သြားသတိရတယ္..ေၾသာ္..အဲဒီလိုလူမ်ိဳးေတြရွိလို႔ ငါလိုလူမ်ိဳးဆရာျဖစ္ေနပါလားလို႔..ကိုယ့္ကိုကိုယ္သတိေပးလိုက္တယ္တဲ့..အဲဒီလိုစဥ္းစားလိုက္ေတာ့ စိတ္ထဲမွာေနလို႔ေကာင္းသြားတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔လဲ ပိုမိုခင္မင္သြားတယ္။(ေက်ာင္းသူေတြပါ..ပါတယ္ေနာ္ဆရာ..:P) ဆရာနဲ႔စကားေျပရင္ သတိထားရတယ္။ ဆရာက စကားအထအန ေကာက္တတ္လို႔။
    ေနာင္တစ္ခုက ဆရာေျပာသလို မသိေသးရင္ မသိေသးဘူးလို႔ ၀င္ခံတဲ့ အက်င့္ကို train ထားတယ္တယ္ဆရာ. အရင္တံုးကေတာ့ရွက္တာေပါ့ေနာ္..ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဘာသိလာလဲဆိုေတာ့..ဆရာထက္ေတာ္တဲ့ တပည့္ေတြရွိတယ္ဆိုတာ လက္ခံလားတယ္. နည္းပညာတခုဟာ လူတုိင္းအကုန္မသိနိဳင္ဘူး။ သူသိတာငါသိခ်င္မွသိမယ္။ ငါသိတာသူသိခ်င္မွလည္းသိမယ္။ အခ်င္းခ်င္းအသိပညာ ဖလွယ္မွပိုျပီးတုိးတက္မယ္လို႔သေဘာေပါက္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုဆို ေက်ာင္းသားေတြစာေမးလို႔ မသိေသးရင္. မသိေသးဘူးေနာ္။ စမ္းၾကည့္ေပးမယ္။ ေနာက္ေန႔က်ရင္ေျပာျပမယ္. နင္တို႔လဲသိရင္ ငါ့ကိုေျပာျပေပါ့လို႔ေျပာလိုက္တယ္.ကိုယ္လဲသူတို႔ေျပတာကုိရေအာင္လုပ္တယ္.
    အရမ္းကိုအဆင္ေျပလာပါတယ္
    ဆရာေပမယ့္..ေက်ာင္းသားေတြကျပန္ေပးသြားတဲ့ပညာေတြက အပံုၾကီးပါ....

    ReplyDelete

Post a Comment